Asenne myyntityössä

Asenteen merkitys myyntityössä

Mitä tarkoittaa hyvä asenne, myyjän asenne jne.. Monesti työpaikkailmoituksissa haetaan hyvän asenteen omaavaa tyyppiä ja myyntityössä painotetaan asenteen merkitystä.

Hyvä asenne on suurin ero huonon tuloksen tekijällä ja huipputuloksen tekijällä.

Myyntityö on nimittäin paljon muutakin, kuin opetettavia ja opittavia taitoja. Menestyksekäs myyntityö perustuu usein myyjän, sekä hänen ympärillään toimivan tiimin asenteisiin ja tahtoon menestyä. Tässä tekstissä kerronkin omia näkemyksiäni siitä, mitä hyvä asenne todella tarkoittaa.

Myyntityötä tekevän on hyvä muistaa peruskaava, jonka ympärille menestys perustuu. Hänelle on usein opetettu pohja ja perusta sellaiselle tekemiselle, jota hänet työllistävä yritys, tai henkilö haluaa toteuttaa. Jos olet itse yrittäjä ja myyt omaa tuotettasi, tai palveluasi, luot itsellesi myyntistrategian tuotteesi liikuttamiseksi. Myyjälle on siis opetettu pohja tekemiselle, sekä annettu tuote jota halutaan saada myytyä. Työnantaja on vastuussa ohjeistuksesta ja tuotteesta, joka myyjälle on annettu myytäväksi. Nämä ovat asioita joita ei voi välittömästi muuttaa, joten loput onkin myyjän vastuulla.

Myönteinen asenne ja tahdon voima on paras ase kovaan myyntitulokseen. Positiivisuus on voima joka jokaisen myyjän on pidettävä negatiivisuuden yllä aina. Myynnin alalla on satoja eri asioita ja tekijöitä, joihin myyjän on helppo tukeutua huonompana myyntipäivänä. Ja tuhansia tekijöitä, joita syyttää kun tulosta ei synny. On vaarallinen kierre unohtaa ”peiliin katsominen” ja syyttää ulkoisia tekijöitä huonosta myyntituloksesta. Moni myyjä ei osaa tuumata oman asenteen heijastumista omaan tulokseen. Aina, kun havahtuu syyttävänsä ulkoista tekijää, johon ei itse voi vaikuttaa, on aika pysähtyä miettimään oman asenteen laatua.

Positiivinen asenne huokuu asiakkaaseen, sekä työympäristöön. On aina pidettävä kirkkaana mielessä sanonta ”Kohtele muita, niin kuin haluaisit sinua kohdeltavan”. Oli myyjä puhelimen päässä, kentällä, tai kotiovella myymässä, niin sama kaava toistuu. Kun luot alusta asti positiivisella ulosannillasi ensivaikutelman, saa se sinut automattisesti näyttämään, että seisot ylpeydellä oman tuotteesi takana. Jokaisen työpäivän alusta asti täytyy muistaa asenteen merkitys tekemisessä, jos haluaa tuloksen miellyttävän työpäivän päättyessä. Aina ei päivä voi alkaa halutulla tavalla, joten asenne tulee peliin. Vaikka et saisikaan kauppaa ensimmäiseen kahteen tuntiin, sinun tulee silti palvella jokainen tuleva asiakas yhtä hyvin. Kun muistat pitää laadun ja asenteen positiivisena ja uskot pitkäjänteisyyteen, tulee se palkitsemaan pitkän aikajänteen työskentelyssä huimilla tuloksilla. Jos esimerkiksi myyjän kuukauden kauppamäärä olisi 300 kauppaa, ei se kuitenkaan tarkoita sitä, että kaupat olisivat tupsahdelleet tasaisesti joka tunti. Myyntityö ei toimi niin.

Toinen tärkeä hyvän asenteen määrittäjä on myyjän suhtautuminen nimenomaan omaan työhönsä, ja tuotteeseensa. Esimerkiksi ständimyynti on ala, jota moni voisi äkkiseltään kutsua ”viimeiseksi työksi, jota tekisi”, johtuen ihmisten yleisistä asenteista ja ennakkoluuloisuudesta. Toisin kuin luullaan, meillä Myyntiboostilla myyjät vilpittömästi nauttivat tekemisestään, eli asiakkaiden palvelemisesta. Meillä myyjän ei tarvitse potea huonoa omatuntoa, sillä tuotteet ovat kunnossa ja myyjät pääsevät tarjoamaan asiakkaillensa tuotteita, joita he oikeasti tarvitsevat. Parhaimmissa tapauksissa, kun asiakas poistuu myyntitiskiltämme, hän on saanut useiden satojen eurojen vuosittaiset säästöt aikaiseksi. Onnistuneen kontaktoinnin ja klousaamisen lisäksi voi olla varma, että asiakas tulee olemaan tyytyväinen tekemiinsä kauppoihin ja samaan aikaan edustamasi yrityksen asiakastyytyväisyys kohenee myyjän ansiosta.

Myyjän tärkeimpiä tehtäviä on pitää hyvä asenne tekemiseen yllä. Joka aamu töihin herätessään olisi hyvä muistuttaa itseänsä siitä, miksi on ylipäätään herätty. Älä epäröi suhtautua työntekoon positiivisen kautta ja jakaa iloista ilmapiiriä työympäristöösi.

Jos pystyt allekirjoittamaan kyseisen tekstin osaltasi, älä myöskään epäröi hakemista Myyntiboostille. Kovan asenteen omaavat tekijät löytävät aina paikkansa ja viihtyvät kaltaistensa seurassa.

Jaa postaus

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Lisää postauksia

Vertailussa puhelinmyynti ja ständimyynti

Ständimyynti vs. puhelinmyynti

Vertailussa puhelinmyynti ja ständimyynti Puhelinmyyntiä vaiko ständimyyntiä – kumpaa minun kannattaisi tehdä? Kummasta saa parempaa kokemusta myyntityöhön? Kummasta tienaa enemmän? Kummasta ne asiakkaat tykkää enemmän?

Lue lisää >>
Asenteen merkitys myyntityössä

Asenne myyntityössä

Mitä tarkoittaa hyvä asenne, myyjän asenne jne.. Monesti työpaikkailmoituksissa haetaan hyvän asenteen omaavaa tyyppiä ja myyntityössä painotetaan asenteen merkitystä. Hyvä asenne on suurin ero huonon

Lue lisää >>

Liity Myyntiboostin sisäpiiriin!

Saa ensimmäisenä sähköpostiisi tieto uusista työpaikoistamme, artikkeleista ja myyntivinkeistä.

Avaa chat
Tarvitsetko apua?
Myyntiboosti
Moi! Laita meille viestiä jos heräsi kysyttävää tai haluat hakea duunia!